Informasjon

LEVERING
Bjørn Haug AS leverer varer over hele Norge, inkludert Svalbard. Vi benytter normalt PostNord som transportør. Fraktkostnaden kommer i tillegg til prisen på varen du har kjøpt, kostnadens størrelse vil avhenge av vekt og størrelse. Ved salg til privatpersoner sendes varene vanligvis med MyPack. Leveringstid blir da 3-5 dager og kunden må selv hente pakken på nærmeste utleveringssted eller pakkeboks. Sendingen vil få et sporingsnummer som om ønskelig kan bli tilsendt deg pr e-post. Med dette kan man se hvor pakken befinner seg.
ORDREBEKREFTELSE/FAKTURA
Din bestilling bekreftes dels via elektronisk ordrebekreftelse, som du mottar på en e-post umiddelbart etter du har godkjent ditt kjøp, dels via ordrebekreftelse på skjermen som du kan skrive ut. På din ordrebekreftelse vil følgende opplysninger være tilstede: beskrivelse av dine varer, samlet pris for dine varer (inkl. frakt og mva), betalers adresse, sendingsadresse, betalingsmetode og leveringsmåte. Faktura blir vedlagt varene ved forsendelse. Vi tar høyde for trykkfeil.
BETALINGSVILKÅR
Hos oss kan du handle direkte med Vipps, kort eller mot forhåndsbetaling av varene.

Ved Vipps og kortbetaling blir beløpet trukket den dagen varene blir sendt. Ved forhåndsbetaling blir det sendt en ordrebekreftelse per e-post med betalingsfrist innen 10 dager. Når betalingen er registrert hos oss blir bestillingen effektuert.
RETUR/ANGRERETT
I følge "Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted" (angrerettloven) har du 14 dagers angrerett ved handel på internett. Enhver tilbyder av varer på nettet skal opplyse kunden om angreretten og du skal motta et utfyllt angrerettskjema fastsatt av Barne- og likestillingsdepartementet. Dette skjemaet kan du finne her: Angrerettskjema for kjøp hos Bjørn Haug AS.

Ved bruk av angreretten er det tilstrekkelig at returen er postlagt innen utløp av returfristen.

Du kan altså innen 14 dager returnere det du har handlet hos oss uten å oppgi noen grunn. Det er en forutsetning at varen ikke er brukt og at den returneres i original emballasje, slik at varen fremstår som da den ble mottatt.

Dersom du ønsker å returnere en vare til oss må du selv betale returkostnaden, og du må legge ved angreskjemaet. Du må ha fyllt ut feltet "Fylles ut av forbrukeren". Varene sendes til: Bjørn Haug AS, Oserødmyra 2, 3138 Skallestad.

Etter Bjørn Haug AS har mottatt returen plikter vi å tilbakebetale det du har betalt innen 14 dager. Det er derfor viktig at du fyller ut telefonnummer og e-postadresse i angreskjemaet slik at vi kan komme i kontakt med deg for å innhente kontonummer for tilbakebetaling.

Har varen blitt skadet under transport må du ta vare på emballasje og produktene, og levere dette hos Transportøren. Du vil da få et skadeskjema som skal fylles ut. For nærmere informasjon rundt dette, kan du ta kontakt med oss. Gjelder returen mangler ved varen er dette å regne som reklamsjon. Les mer i avsnittet om reklamasjon under.
FEILLEVERT / UAVHENTEDE PAKKER
Bjørn Haug AS benytter gode systemer for å sikre din levering og for å unngå feilleveranser (plukkfeil på lageret) så langt det lar seg gjøre. Men det kan forekomme at varer er feilmerket eller har blitt forvekslet med andre varer, selv om dette forekommer sjelden.

For bestillinger som ikke blir hentet ut på postkontoret/post i butikk/ MyPack utleveringsted vil Bjørn Haug AS returnere forhåndsbetalt beløp, minus et gebyr på kr 250,- Dette dekker arbeid og kostnader i forbindelse med pakking, emballaje, verdifall, fakturering og returhåndtering av den uavhentede pakken.
REKLAMASJON
I følge "Lov om forbrukerkjøp" (Kjøpsloven) har du som forbruker 2 års reklamasjonsrett. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere 5 år. Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i pris, avhengig av den konkrete situasjonen. Det er betinget at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av varen.

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Feil du oppdager innen seks måneder etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt regnes som feil som har oppstått før du fikk produktene. Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter du oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi Bjørn Haug AS melding om at du påberober deg mangelen (reklamasjonen). Reklamerer du innen 2 måneder anses reklamasjonen alltid for å være rettidig. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss for inspeksjon eller feilretting. Ønsker du å reklamere på en vare, ta ALLTID kontakt med oss via telefon eller e-post før du sender reklamasjonen. Telefonnummer: 33 29 99 90 E-post adresse: bjorn@bjornhaug.no eller med brevpost til Bjørn Haug AS, Oserødmyra 2, 3138 Skallestad.
PERSONSVERNERKLÆRING
Du som er mottaker eller giver av informasjon til/fra Bjørn Haug AS er sikret full kontroll over de opplysninger du gir om deg selv. Du får et eget personlig og passordbeskyttet område hvor du kan endre dine opplysninger. Dette finner du under "Din Konto". Vi behandler alle persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Alle kunder kan til enhver tid kreve å få rettet eller slettet sine registrerte persondata. Ingen opplysninger om deg vil bli solgt/kopiert eller på annen måte videreformidlet til tredje part. Du vil ikke motta informasjon som virker krenkende eller som strider mot Norsk lov. Vi oppbevarer ikke og har ikke tilgang til dine kreditkortopplysninger og kontonummer